August 12, 2012

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)







Director : Larry Charles
Release date(s) : November 3, 2006
Running time : 84 minutes
Country : United States, United Kingdom
Language : English, Armenian

Starring : 
Sacha Baron Cohen
Ken Davitian
Luenell
Pamela Anderson


Watched : 9 August 2012




Borat Sagdiyev (Sacha Baron Cohen) adalah seorang reporter TV sebuah acara terkenal di Kazakhstan. Suatu hari dia dikirim ke Amerika untuk membuat dokumentasi tentang kehidupan sosial dan kultur Amerika. Bersama managernya, Azamat (Ken Davitian), Borat menginjakkan kakinya di New York. Banyak hal yang berbeda yang dia temui di negeri tersebut.





Ketika Borat menonton televisi, dia terpaku dan langsung jatuh cinta dengan salah seorang pemain film Baywatch, C.J. Parker yang diperankan oleh Pamela Anderson. Borat langsung melupakan semua rencananya di NY dan bertekad menemui Pamela di California. Bersama Azamat, Borat menemukan banyak hal-hal baru dan tak terduga tentang Amerika selama perjalanannya menemui Pamela.




Funny? Yeah, a little bit! Honestly, I don't really like the funny scene or humor in the movie!. Not typically my favorite movie. Humornya kadang terlihat terlalu berlebihan dan tidak masuk akal. Dan beberapa adegan bisa dikatakan 'disguisting'. Banyak sindiran-sindiran yang ditampilkan walaupun terlihat berlebihan. Bahkan ada adegan yang sangat menyinggung agama dan ras tertentu dalam film ini. Sayang sekali! Tapi terlepas dari itu, jalan ceritanya yang 'sedikit aneh' ini cukup menghibur juga.








No comments:

Translate

Waiting Lists

Sur mes lèvres.jpg Dark, brown-tinted and horror-themed image of a man in an asbestos-removal suit (to the right side of the poster), with an image of a chair (in the middle of the image) and an image of a large castle-like building at the top of the image. The text "Session 9" is emboldened in white text in the middle of the image, and near the bottom of the image is written, "Fear is a place." Lisbeth Salander with Mikael Blomkvist The Girl Who Played with Fire.jpg Page turner.jpg Le trou becker poster3.jpg Nightwatch-1994-poster.jpg Headhunter poster.jpg On the Job Philippine theatrical poster.jpg The Song of Sparrows, 2008 film.jpg The-vanishing-1988-poster.jpg Three Monkeys VideoCover.png